التجاره بالدين تجاره مربحه جدا

رشا ممتاز

التجاره بالدين تجاره مربحه جدا لأنها بتعتمد على ( جهل ) المتلقى و ما أكثرهم فى مجتمعنا
و الجاهل مش مقصود به من لا يقرأ و يكتب فقط . لأ
بل منهم دكاتره و مهندسين و سياسيين و صحفيين و غيرهم ممن عندهم هوس بالدين .
فا يلعب تجار الدين على هذة الجزئية فيدخلون الدين فى أى حاجه علشان تجارتهم تمشى و على رأى المثل الساير ( رزق الهبل على المجانين ) !
عمرو خالد واحد من آفاقى و تجار الدين المعروفين عمل إعلان لشركه سعودية تبيع منتج ( دجاج الوطنية )
يعمل إعلان عادى أهو بياكل عيش زى غيره
بس إنه يربط أكل ( دجاج الوطنية ) بأن قيام ( الليل ) حيكون أحلى !!
ده بقى اللى اسمه ترخيص الدين


شويه شويه حيقول اللى حياكل ( دجاج الوطنية ) حيدخل الجنه !!
أو من سيأكل ( صدر دجاجه الوطنية ) ستغفر له ذنوب سنه قادمه !!
و المتخلفين كتيررررررررر ممن يتابعون هذا الآفاق و زملائه
طبعا الآفاق عمرو خالد بعدما نزل الإعلان على صفحته الخاصه و بعد السخرية العارمه منه حذف الإعلان بس خلاص كان الإعلان أصبح وثيقه جديده تدينه
تفرجوا على إعلان الآفاق على هذا الرابط: شاهد الداعية الدجال عمرو خالد يحشر الدين بدعاية دواجن ليكسب مزيداً من المال

About رشا ممتاز

كاتبة مصرية ليبرالية وناشطة في مجال حقوق الانسان
This entry was posted in الأدب والفن, يوتيوب. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.