نجم الكرة المصرية حاولت انا وزميلي إقناع المدرب جوزيه باعتناق الإسلام وفشلنا

joseihmanoelقال نجم مصر في كرة القدم ونادي الاهلي وليد صلاح الدين من خلال تصريحات ” لقناة التحرير” ان المدرب البرتغالي للنادي”مانويل جوزيه دي سيلفا” اول من تبرع لمستشفى سرطان الاطفال بالقاهرة بمبلغ مالى كبير جدا حوالي ستين الف جتيه، الامر الذى جعلنا نتمنى ان يكون هذا الشخص الذى يتمتع بمثل هذه الاخلاق مسلم الديانة  … فحاولت انا و ايهاب على طبيب الاهلى و هادى خشبه مدير الكرة الاسبق بالاهلى اقناع جوزيه بدخول الاسلام الا اننا لم ننجح فى ذلك .

وقد علق الدكتور خالد منتصر على الموضوع قائلاً:”  وانت مالك ياعم وليد يا صلاح الدين تدخل جوزيه ف الاسلام ولا البوذية !! هو انتم لعيبة كوره ولا شيوخ فتنه !! وبيقول لك كلام عجيب قال ايه صعب عليه هو وهادي خشبه ان واحد بتاع خير وأخلاقه كويسة مايبقاش مسلم وكأنهم احتكروا الأخلاق !! ربنا خلقنا مختلفين ولو كان عايز يخلقنا شبه بعض كان خلقنا ماتخليكو ف نفسكم وبس وحسنو من أخلاقكم وبس واعملو الخير من دماغكم وبس بلاش دور مصطفي حسني اللي انتم متقمصينه ده ، كنتم ركزوا توصلونا وتكسبونا كاس العالم أهم من تركيزكم انكم تخلو المدرب جوزيه يبقي الشيخ جوزيه !!”

This entry was posted in الأدب والفن, ربيع سوريا, كاريكاتور. Bookmark the permalink.

One Response to نجم الكرة المصرية حاولت انا وزميلي إقناع المدرب جوزيه باعتناق الإسلام وفشلنا

  1. sami says:

    يا خسارة … طالما لم يدخل الأسلام ! فهو سيء وغير أخلاقيَ وهو يخطط لمؤامرة ضد الأسلام ويتبرع بأمواله لا لشفاء الأمراض بل لتعزيز المؤامرة على الأسلاه .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.