فرق بين ثقافة صراحة ووضوح وبين ثقافة قمع ونفاق

Hossam Elsahar

– على اليمين لورديانة راقصة برازيلية وعلى الشمال ست لابسة الزي الرسمي لأكتر من 90% من ستات مصر .
– اللى على اليمين بترقص بفخر وأنوثة وواثقة بنفسها قدام الناس عادي لكن اللي على الشمال لو شافتها بتعمل كدة هتعلق ” إيه دة هي الستات حياءها راح
– اللي على اليمين قد تكون عرفت رجالة كتير لكنها مش هتخونهم لأنها ببساطة مش هتحتاج دة ، اللي على الشمال قعدت تعمل علاقات جنسية غير كاملة لحد الجواز وفي الصورة بتقول لجوزها يا حبيبي أنا راجعة كمان شوية وهي في بيت عنتيل نام مع أكتر من 250 واحدة شبهها كدة .
– اللي على اليمين ممكن تتجوزها بخاتم وشقة صغيرة واللي على الشمال لازم تجيبلها شقة 140 متر و شبكة ومهر وكاتبة على بروفايلها “صعب الوصول لبنت الاصول 👌” .
– اللي على اليمين بتعيش حياتها بوضوح وبتتمنى الخير لكل الناس ، اللي على الشمال بتدخل في أدق تفاصيل الآخرين وبتكتب كومنتات زي ” إزاي بتترحموا على واحد كافر !” .
أنا عارف إن الإتنين غلطانين لكن بالنسبة لى أنا اللى على اليمين وبترقص دى أشرف من التانية وللعلم أقسم بالله أنا أعرف ستات الناس شايفاه الشيخة سجادة وهى مدوراها مع طوب الأرض


– الفرق بين اليمين والشمال ببساطة
فرق بين ثقافة صراحة ووضوح وبين ثقافة قمع ونفاق
فرق بين ثقافة حب للحياة وثقافة موت وكراهية وهروب من الحياة
فرق بين ثقافة بتتعامل مع غرائز الإنسان بعقلانية وثقافة بتعتبر متع الحياة بلاء لازم نتستر منه وننكره حتى لو هنعمل أضعافه و ألعن منه في الخفاء .

This entry was posted in فكر حر. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.