بيان من الوزير بومبيو حول العقوبات الجديدة على النظام السوري

تابعت وزارة الخارجية ووزارة الخزانة اليوم حملة العقوبات الأمريكية ضدّ نظام الأسد من خلال الإعلان عن 14 عقوبة جديدة بموجب قانون قيصر لحماية لمدنيين في سوريا وسلطات أخرى. وقد بدأت هذه الحملة الشهر الماضي مع إطلاق الدفعة الأولى من عقوبات قانون قيصر.

وأطلقنا على مجموعة عقوبات اليوم اسم ” عقوبات حماة ومعرة النعمان”. وتهدف عقوبات اليوم إلى تخليد ذكرى اثنين من أبشع فظائع نظام الأسد، وكلاهما حدثا في هذا الأسبوع من عامي 2011 و2019. قبل تسع سنوات، قامت قوات بشار الأسد بحصار وحشي لمدينة حماة، مما أسفر عن مقتل العشرات من المتظاهرين السلميين في إشارة صادمة إلى ما سيحدث بعد ذاك. وقبل عام واحد، قام نظام الأسد وحلفاؤه بقصف سوق مزدحم في معرة النعمان، ما أسفر عن قتل اثنين وأربعين من السوريين الأبرياء.

Statement by Secretary of State Mike Pompeo on Syria Sanctions Designations

Today, the State Department and Treasury Department continued the United States’ sanctions campaign against the Assad regime by releasing 14 new designations under the Caesar Syria Civilian Protection Act and other authorities. This campaign began last month with the first round of Caesar Act designations.

We have named today’s tranche of designations the Hama and Maarat Al-Numan sanctions. These names are meant to memorialize the victims of two of the Assad regime’s most notorious atrocities, both of which occurred in this week in 2011 and 2019. Nine years ago, Bashar al-Assad’s troops carried out a brutal siege of the city of Hama, killing scores of peaceful protesters in a shocking sign of what was to come. One year ago, the Assad regime and its allies bombed a busy marketplace in Maarat Al-Numan, killing 42 innocent Syrians.

This entry was posted in دراسات سياسية وإقتصادية, ربيع سوريا. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.