بالأرقام اميركا اكثر من ساعد السوريين بينما أردوغان اكثر من تربح على ظهورهم

U.S. Embassy Damascus
·
#التحالف_الدولي لـ #هزيمة_داعش:

 لا تزال الولايات المتحدة أكبر مزود للمساعدات الإنسانية في #سوريا من خلال تقديم أكثر من 9.6 مليار دولار من المساعدات. يدعم التمويل الأمريكي مختلف القطاعات بما فيها المساعدات الغذائية الطارئة والمأوى ومياه الشرب والرعاية الطبية والصرف الصحي.
 تدعم برامج المساعدات الأمريكية في شمال شرق سوريا إرساء الاستقرار، بما في ذلك تأهيل الكهرباء لأكثر من 1.5 مليون شخص، وإعادة البنية التحتية التي تخدم أكثر من 300000 شخص، وإعادة بناء 143 مدرسة توفر التعليم لـ 250،00 طفل.


 قدمت الولايات المتحدة، بالتنسيق مع التحالف، أكثر من 80 مليون دولار من الدعم لتدمير الأسلحة التقليدية في المناطق المحررة من داعش في شمال شرق سوريا. بالإضافة إلى أعمال إزالة الألغام، ودعمت برامج التوعية بمخاطر الألغام أيضاً.

The Global Coalition to Defeat Daesh:
 The U.S. continues to be the largest provider of humanitarian assistance to #Syria with over $9.6 billion in aid. American funding supports various sectors including emergency food assistance, shelter, safe drinking water, medical care, and sanitation.
 U.S assistance programs in northeast Syria support stabilization including restoring electricity to over 1.5 million people, rehabilitating infrastructure that serves over 300,000 people, and refurbishing 143 schools which offer education to 250,00 children.
 In coordination with the Coalition, the U.S. provided over $80 million of support for Conventional Weapons Destruction in areas liberated from Daesh in northeast Syria. In addition to clearance activities, has also supported mine risk education programs.

This entry was posted in دراسات سياسية وإقتصادية, ربيع سوريا. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.